Cine sunteti? Cine sunt?

11 05 2009

Alo domnul Grigore?

         -Da! Cine sunteti?!

      Imi venea sa-i raspund sunt eu Radu… dar am inchis .

 Am inchis, mi-am aprins o tigare si am inceput sa ma gandesc …da, oare cine sunt.  Tara minunilor, care e imaginatia mea stupida, imi dadea doar raspunsuri evazive dar nici unul mai subiectiv.

 Sunt momente in viata in care derulam inapoi si ne intrebam”cine pana mea sunt?” Ce-am facut pana azi …ce-am facut pentru mine ce-am facut pentru altii sau ce o sa fac maine. Suna rau dar mi-a placut mai mult viata cand nu stiam ce fac maine decat cand aveam un program a doua zi..

  Mi-amintesc viata de sundent, de sofer, de om de marketing, iar de student…..De ce naiba o prefer pe cea mai riscanta tot timpul? …  Pt ca am satisfactii mai mari dupa o frica trecuta, sau mi se par mie mai mari in momentul de ralache dupa trecerea pericolului…..nu, nu sunt dependent de adrenaliana …. ma stiu fricos dar nebun, oare ce ma domina . Mda, nebunia fara frica nu se mai numeste curaj . Ok ..sunt dependent de necunoscut sau de pericol?! Tre’ sa plec  de aici cum am plecat tot timpul de peste tot , dar de ce urasc statornicia nu stiu .

   Ba da stiu , pentru ca tot timpul imi repet : viata e scurta, incalca regulile, iarta repede, saruta  cu pasiune, iubeste patimas, razi zilnic si nu regreta nimic care te-a facut sa zambesti sau sa-ti iesi din monotonia zilnica. Fa ceva ce-ti vine in minte pe moment doar ca sa simti ca ai mai evadat putin din cotidian.

  Cateodata ma simt ca un prizonier intre voi sau intre mentalitatile voastre ,De ce naiba uitati ca muriti ,  de ce credeti ca aveti mai multe vieti .Da sunteti prizonieri ai sistemului si eu prizonier intre voi, sclavi ai regulilor si ai standardelor. Imi spune-ti mie ca-s nebun dar sunteti oare vreunul mai fericit in viata voastra banala decat mine in nebunia mea.

Ai trecut vreodata printr-o frica mare sa vezi dupa ce trece cu cata pofta traiesti , sa vezi  ce frumos e rasaritul  a doua zi?!

Cum m-am intersectat cu lumea voastra ,pe care o iubesc doar parintii mei, si-n care va place voua sa traiti stau uneori si ma intreb.

Acceptarea mea sa traiesc cu voi a fost doar din dorinta sa compar cele doua lumi .Voi ati avut vreodata idea sa va comparati viata cu a altora pe care i considerati inferiori, sa incercati macar sa traiti o zi ca alti. Hai ca stiu raspunsul… Atunci nu spune-ti ca sunteti mai fericiti ca ei , era sa zic mai impliniti….

 E noapte, ma urc in masina si merg prin ploaie, am iesit de fapt sa-mi iau tigari dar n-am chef sa ma intorc acasa. Privesc stropii cum urca incet pe parbriz  si ma gandesc.

 Ma gandesc cand am mers oare ultima oara asa prin ploaie fara nici o grija, far nici o tinta.

 E greu sa uit libertatea, e greu sa n-o iubesc pana la dependenta, cand imi amintesc ultima mea plimbare ca asta, mi-amintesc si acum ce melodie ascultam, imi spuneam in gand ca libertatea pentru mine nu e sa faci cea ce vrei ci sa nu faci cea ce nu vrei.De fapt toti oamenii se cred liberi chiar daca nu mai au timp de ei nici macar cateva ore pe zi.

Ma urasc ca am uitat de mine , ma urasc ca am uitat ca trebuie sa mai ies din program din cand in cand.Noroc ca mi-am revenit ca altfel uitam poate si muntii si apa si plimbarile cu masina prin ploaie si fara sa vreau ma uitam pe mine.

  „Fericiti sunt aceia care pot trai in moment , care pot trai prezentul absolut, pe care nu-i intereseaza decat beatitudinea clipei” spunea Noica si mai spunea ca trebuie sa-ti pastrezi din naivitate ca sa fi mai fericit.

Poate nu sunt nebun poate sunt doar naiv ca vreau sa cred ca e mai bine liber.

„E ok ramai asa” imi spune o voce si nu stiu de ce dar o ascult,o ascult……..si sufletul imi rade hohotind


Acțiuni

Information

23 responses

11 05 2009
weirdowman

Ce inseamna pentru tine libertatea ?

11 05 2009
roxana

genial…

11 05 2009
adina

„Fericiti sunt aceia care pot trai in moment , care pot trai prezentul absolut, pe care nu-i intereseaza decat beatitudinea clipei” …uneori trebuie sa stii cata libertate sa ceri si cata libertate sa dai!

11 05 2009
weirdowman

Vroiam sa stiu ce inseamna pt tine libertatea Adina , nu cata ceri sau dai ca aceea e doar o lege a compensatiei

11 05 2009
anca

il volo…

11 05 2009
laura

Nu exista nici o separare si limitare in afara celor pe care singuri alegem sa le cream.Din pacate majoritatea oamenilor considera ca viata este departe de a fi un miracol.
”LUMEA INTERIOARA ESTE CEA CARE CREEAZA LUMEA EXTERIOARA!”
Emotiile si gandurile noastre determina ceea ce facem si ceea ce ni se intampla….pt ca nimic nu se intampla ”din intamplare”

11 05 2009
andreea

Esti liber atunci cand ai dreptul sa refuzi sa faci ce nu vrei, ce nu ti face placere, atunci cand ai dreptul sa exprimi exact ceea ce gandesti fara niciun fel de ingradire.
Libertatea este o stare suprema si nu cred ca poate afirma cineva ca este liber, fiecare dintre noi suntem mai mult sau mai putin legati de cotidian si departe de acest ideal. Ma refer aici la dependenta pe care o simtim cand avem nevoie de un loc de munca si asta nu pentru ca vrem sa fim sclavii sistemului ci pt ca avem nevoie de stabilitate, la nevoia unora de a bea dimineata o cana de cafea pentru a i ajuta sa se trezeasca mai usor, sau a celor care vad in tigari un mijloc “benefic” de relaxare. Condamni sistemul, dar oare este mai liber omul care se sustrage sistemului daca e dependent de tigari si cafea decat cel care incearca sa se foloseasca de sistem pt a si crea o viata de o calitate mai buna?
Ideea este sa incercam sa gasim o cale de mijloc, sa urmam calea fireasca a naturii si in acelasi timp sa ne facem timp pentru noi, pentru ce ne face placere. Nu putem sa uram sistemul si mai ales pe cei care il formeaza, pt ca el ne ajuta sa ne dezvoltam si sa ne formam ca personalitati. Daca imbinam corect libertatea si sistemul, la sfarsitul vietii cand iti pui intrebarea “ce am facut pana azi.. ce am facut pentru mine… ce am facut pentru altii..”o sa ai satisfactia de a vedea ca nu ai trait degeaba doar ca sa faci umbra pamntului si ai lasat ceva in urma!!

11 05 2009
Alex

‘LUMEA INTERIOARA ESTE CEA CARE CREEAZA LUMEA EXTERIOARA’

sunt de acord cu tine,dar cate lume intelege fraza respectiva.cred ca un procent de 10%,iar in zilele noastre se intampla cu totu contrariul.Lumea exterioara creeaza pe cea interioara.Multa lume se preface ca intelege anumite lucruri,dar defapt traiesc tot dupa cum le dicteaza altii(sunt influentati de anturaj,moda,radio,televizor etc etc)Nu zic ca e rau sa mai si asculti,dar lumea asta e prea naiva si prea fricoasa sa zica „nu cand trebuie” si se complace in propria frica,prostie ori ce mai stiu eu ce.
– traieste clipa,nu te uita inapoi si incearca sa inveti din greselile trecutului–

11 05 2009
Daniel

Da! Faine idei. Libertate, traieste clipa. Sunt de acord cu tOti. Fiecare vede in felul sau viata. Pentru mine totul e nou intotdeauna si cred ca e foarte important sa lasi mereu in viata ta loc de „ceva nou”. Si sa te bucuri ca ai aflat sau ai trecut printr-o situatie noua.

14 05 2009
larisa

Libertate nu e cand incalci prejudecatile celorlalti, libertatea e cand iti demontezi propriile prejudecati si nu-i mai judeci pe ceilalti in conformitate cu ele.
Si totusi libertatea nu-i echivalenta cu fericirea, pentru ca poti fii cel mai liber dintre oameni, social, politic, financiar si in toate aspectele si sa nu fii fericit. Fericirea adevarata tine o clipa si se intimpla de cateva ori in viata, e sinonima cu abandonul total al vietii materiale si constientizarea propriului spirit. Dar astea sunt momente rare si nu cred ca le traieste oricine, iar in rest este o lupta pentru nimic.
Iar restul oamenilor care sunt ,,declarati” fericiti, fie sunt superficiali, fie naivi fie au ajuns la un minim de echilibru cu ei insisi.
In concluzie, toti avem pareri, toti stim teoria, practica ne omoara, cateodata la propriu.
Oricum bravo pentru demers si faina scriitura!

17 05 2009
Paulica

Super.Pe mine m-a facut sa imi aduc aminte de trecutul plin de clipe frumoase.si eu am luat-o de la capat si vreau sa-mi incep o viata noua.super tare.

21 05 2009
Marius Stoica

Haideti sa nu ne mai ascundem dupa deget .
Suntem sclavii sistemului , nu mai avem timp de noi pentru ca daca iesim din hora o secunda ramanem in urma , riscam sa fim dati deoparte .
Si asta pentru ca se traieste dupa standarde , ni se impun in mod subliminal prin orice metoda posibila .
Libertatea pentru mine inseamna faptul ca pot sa imi exprim ideile fara a fi etichetat ca si extremist , nazist , anti-sionist , negationist sau cu alte cuvinte de genul acesta .
Cuvinte care pana la urma reprezinta doar puncte de vedere pe care sistemul nu le agreeaza . Si pe care face tot posibilul sa le innabuse .
Asta este libertatea de care avem parte .
Get used to it .

29 05 2009
milena

f. adevarat……putini au curajul sa si expuna asa liber parerea despre anumite chestii…..eu sunt ca tine…..deci condivid tot ceea ce ai scris…

12 06 2009
Sarah

„The most beautiful dreams are dreamed in jail”
Johann Christoph Friedrich von Schiller

Liberatea este relativa de la persoana la persoana si nu termenul in sine de libertate.Un copil naiv care se joaca cu frunzele picate pe jos toamna sau sare in intr-o balta proas[pata dupa ploaie,un linceean care invata pe rupte insa totusi chiuleste sau un adolscent care noaptea petrece si a doua zi se duce la munca,seful care are seful lui,sau ingradid de stat,iubitul/iubita care-si gaseste linistea in breatele persoanei iubite…libertatea este o iluzie restul este doar iesit din tipar.

29 06 2009
petcu sergiu

Da, interesant si adevarat, majoritatea ar trebui sa ne mai analizam din cand in cand.Acum m-ai pus pe ganduri.Tare de tot.

20 07 2009
agnes

HEI…OPRESTE-TE O CLIPA SI CITESTE:

20 07 2009
agnes

AI INCREDERE IN TINE SI „MAINE” VA FI MAI BINE!!!

20 07 2009
agnes

ai incredere in tine!!!

26 07 2009
GETA_G

UN „SALUTI!”CU ZAMBETUL PE BUZE ITI OFER IN
PRIMUL RAND!
Libertatea inseamna pt mine in primul rand sanatate d.p.d.v.
psihic cat si fizic.In al doilea rand inseamna
acea liniste sufleteasca de care au parte foarte
putini oameni,parearea mea.Cei care au parte
de liniste sufleteasca sunt acei oameni care
pun capul pe perina noaptea linistiti,impacati
cu ei insisi dar mai au si chipul luminos,iar
in coltul gurii li se afiseasa un usor suras.
Acesti oameni se comporta cu cei din jurul lor
asa cum le-ar placea sa se comporte cei din
jurul lor, cu ei.(ex.in trafic,intr-o intersectie
dau intaietate acelora care poate au stop.)
Acesti oameni ii numesc liberi pt.ca nu se agita,
nu-si fac nervi,nu se autocompatimesc,merg inainte, indiferent de alunecari.E anevoios acest drum dar
ei aleg calea de a si-l face mult mai usor decat
pare.Acestia sunt oameni cu adevarat puternici,
oameni care au forta de a decide ce si cum sa
actioneze(mai mult in mod pozitiv) in diferitele cazuri.
Bineinteles ca nu sunt perfecti,au scapari dar
comparativ cu ceilalti care fierb in sucul
propriu, ii consider LIBERI si fericiti in viata
cotidiana care nu e roz intotdeauna.

16 10 2009
aleena(alina(

Ti se spune des ca poate nu e timpul tau / de asta cateodata in viata ta e mai putin bine mai mult rau /in mare parte au dreptate /e un timp pt toate un timp pt toate / e un timp cand ai si un timp cand ceri e un timp cand trebuie sa speri / e un timp cand stai si un timp cand pleci si un timp cand peste toate treci / e un timp cand vrei si un timp cand poti si un timp cand esti uitat de toti dar oricine ai fi si oriunde esti oricand e timpul sa iubesti ….
Ti se spunde des ca inca nu e vremea ta / trebuie sa crezi cu siguranta va fi candva in general sa stii au dreptate e un timp pt toate ..
Chiar daca traiesti in alt decor nu te opreste nimeni sa visezi in culori si sa incerci sa fi ce vrei ,chiar daca ai mai incercat de atatea ori

16 10 2009
mike

aha

1 12 2009
femeia interzisa

te simti prizonier in libertatea ta

19 03 2010
bum

ba!bravo tineo totasa ,si ai ancredere an tine ca iese bine.

Lasă un comentariu